GARANTIEVOORWAARDEN

Refurbished Amsterdam staat voor uitstekende kwaliteit. Daarom is de garantie op al onze refurbished producten 2 jaar, naast de wettelijke garantie geldt. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantievoorwaarden van 2 jaar kunnen wij u geven omdat onze producten op meer dan 75 punten worden gecontroleerd tijdens het refurbishing proces. Hierdoor zijn wij er zeker van dat deze producten aan de hoge kwaliteitseisen voldoen die Amsterdam Refurbished van haar producten verlangt. Mocht er onverhoopt toch iets defect blijken, dan kunt u ervan uitgaan dat wij dit direct voor u oplossen. Uiteraard is deze garantie alleen geldig bij Amsterdam Refurbished. Wanneer u uw toestel bij een andere partij laat repareren, vervalt de garantie.

Service Point

U kunt uw producten bij ons Service Point ter reparatie aanbieden. Daar zullen wij het product voor u nakijken en repareren. Bent u niet in de gelegenheid langs te komen bij ons Service Point? U kunt uw refurbished product ook opsturen voor reparatie. Onze klantenservice helpt u hier graag bij. Het verzenden van uw toestel naar Amsterdam Refurbished is op eigen kosten. Vervolgens sturen wij uw product na de reparatie kosteloos retour.

Uitschakelen Apple ID / Find my Iphone
Voordat u een iPhone of iPad opstuurt, is het belangrijk dat u uw Apple ID / Find my iPhone uitschakelt. Hoe je de Apple ID / Find my iPhone uitschakelt staat hier beschreven.

Let op: Refurbished Amsterdam is niet verantwoordelijk voor dataverlies en/of herinstallatiekosten van je software; zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantievoorwaarden van 24 maanden:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade); 
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het logicboard;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
  • Knoppen op het device;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*

*De accu’s in alle iPhones hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 85%. Indien je van mening bent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. 

  • Op accessoires & opladers geldt een garantie van 12 maanden

Wat valt buiten de garantievoorwaarden?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van reparatie van het toestel volledig doorberekenen aan de klant. Na de reparatie zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

De garantie vervalt volledig bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant. Wat valt nog meer buiten de garantievoorwaarden: 

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Dataverlies en/of herinstallatiekosten software; – vochtschade;
  • Schade aan het scherm;
  • Touch ID / vingerafdruk scanner / face ID;
  • Diefstal;
  • Valschade;
  • Stootschade;
  • Drukschade;
  • Iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade;
  • Stofschade;
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
  • Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) (en hoger) toestellen zijn niet per definitie waterdicht en geven wij dus géén garantie op de waterdichtheid
  • Maximaal 3 dode pixels;
  • Shadow LCD (MB en iMac);
  • Verkleuring scherm iPhone;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Gebogen toestel;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Gebogen toestellen;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton.

Let op:

* Als u een reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat) laat uitvoeren door een andere partij, vervalt de gehele garantie op het product.

* Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd aan uw iPhone, kan het zijn dat de functionaliteit van het touch ID / vingerscan / face ID komt te vervallen. Het touch ID en face ID valt hierdoor buiten de garantie.

* Heeft u uw iPhone ná 15 maart 2019 gekocht, dan krijgt u maar liefst 24 maanden garantie op de accu van de iPhone. Voor MacBooks en iPads blijft de garantie op de accu 12 maanden. 

* Op accessoires & opladers geldt een garantie van 12 maanden.